Friday, March 2, 2007

اليوم الجامد جدا














أنا عارف أن أنا إتأخرت في التعليق على يوم المحكمة اللي فاتت عموما يالا مش مهم، طيب ندخل في الموضوع على طول عشان أنا عارف إن أكترمن كدة هتملو مني.استوقفتني هذه الصورة الرائعة لأهالي المعتقلين المتظاهرين أمام مجمع النيابات بالتجمع الخامس،المهم أنا نفسي أوصل رسالة للناس كلها أن هؤلاء الأهالي حتى وهم يطالبون بحقوقهم لا ينسون حقوق الله عليهم فيؤدوا العبادة الواجبة عليهم في أي مكان كان ، بالله عليكم ازاى الناس ديه بتصلي في الشارع و بتغسل أموالها ،مثلهم مثل تجار المخدرات ؟ من الآخر يا صاحبي احنا عايشين في ظل نظام (حلوة في ظل ديه... أى خدمة) عايشين في ظل نظام فاسد مستبد مش عارف يفرق بين الناس إلي بتحب البلد وعايزة تشوفها عزيزة وبين الغجر اللي بينهابوها وبيسرقوها و عايزين يذلوا أهلها
المشكلة أن هذه البلد ماشية بالمقلوب واحنا إلي هنعدلها إن شاء الله



No comments: